lördag 25 april 2009

Open Heart Choir konsert Uppsala 7 juni


Jag har gjort utkastet till affisch för konserten. Det är Sofia Elenäs som målat bakgrundsbilden. det gjorde hon på målargruppen i församlingshemmet i torsdags, när hon var ensam där medan vi hade ett möte en trappa ned. Texten och fotot har jag fått från Dana Hafford. Han fördelar ansvaret för olika uppgifter i kören det här året och jag valde att göra affischen, efftersom jag håller på och tränar på mitt layoutprogram Scribus, som är Open Source och gratis att ladda ned.

Det blev lite vilt, men ändå rätt kul tyker jag. Texten och bilden i översta bubblan kan ses som ett ansikte på en person som sjunger. Sedan bildar ellipserna ett sammanhang som också ger adresslapparna en grafisk samklang med resten. Färgerna har jag valt med utgngspunkt från färgskalan i bilderna.

Inga kommentarer: