torsdag 2 september 2010

ReinFEL vi behöver inte mer av grymhetens politik

Kvällens intervju med Reinfel blottlägger en förfärligt cynisk regeringspolitik när det handlar om psykiskt funktionshindrade.
http://svtplay.se/t/130178/utfragningen__fredrik_reinfeldt 

Jag önskar att jag slapp skriva detta. Jag önskar att det inte vore sant. Jag önskar att alla medlöpare till denna politik genast vänder den ryggen. Skärpning alla partier.

Efter tre år med arbetslinjen är arbetslösheten bland psykiskt funktionshindrade 70 %. Det enda Reinfel lyckas göra, när detta visas, är att tala om hur svårt det är att anställa människor med psykiska funktionshinder. Han mal detta flera gånger. Jag fylls av äckel inför den attityd som blottas. Samma man som med en formulering i en lag kan göra hundratusentals sjuka människor sömnlösa i månader sitter i TV och pratar om hur svårt det skulle vara att skapa arbeten ens i den offentliga sektorn för samma människor. Det är en grym politik. Reinfel har Helfel!

34 miljarder har man sparat på att försämra ekonomin för sjuka och arbetslösa. Det är Arbeitslinjen och nordisk Freihet. Det är Reinfel!

Ett friskare Sverige? Nej , ett samhälle där sjuknärvaro blivit det normala på jobbet, Ett samhälle där sjuka människor tvingas söka jobb. Ett samhälle där politiska beslut orsakar självmord och långvarig fysisk och pyskisk smärta bland de mest utsatta. Det är ett sjukt samhälle, där politiker kan brösta sig över en sådan illviljans politik.

Inga kommentarer: