måndag 15 september 2008

Medvet-ande inspirerande plats

---
Bakom varje smärta finns ditt eget hjärta

Jag är sol och vind och vatten
jorden är min vackra kvinna


två fraser som kom till mig under en kris på 80-talet. Den första kallade jag för tantra den andra för mandala.

Det finns verkligen hopp i den tanken att alla smärtor kan upplösas i kärlek. Ett väg går inåt för att möta kärleken i och genom hjärtat och en annan väg är att försöka leva ut kärleken.

Smärta är inget ont i sig utan ett sätt för oss att förnimma obalans och yttre påverkan, så att vi kan försöka lära oss att hantera världen och styra undan från det som kan skada oss. I praktiken innebär smärtan en inbjudan att mäta mötet med världen och den andra i hjärtats vågskål.
---
Jag har blivit medlem i Medvet-ande ett nätverk för ökat medvetande där jag finner tankar och bilder som inspirerar mig. Ett blogginlägg i Medvet-ande inspirerade mig till svaret ovan.

Inga kommentarer: