söndag 4 januari 2009

Det gick inte att hitta några stavfel!

Här kan jag skriva. Det känns på riktigt, men inte som om jag kommit upp i varv helt och hållet ännu. Kanske träning kan hjälpa mig att bli bättre. I så fall kommer jag att skriva mycket bättre inom en ganska kort tid. Jag känner att min uppmärksamhet har ändrats på något sätt. Jag tror att det är till det bättre. Jag kan se vad jag skriver och bryr mig om att korrigera mina felstavningar. Annars skulle jag inte tro på mig själv när jag skriver att jag kommer att bli bättre. Det är en hel del märkliga reaktioner som kommer ut på skärmen i form av felstavningar. Tankar som går för fort eller för långsamt. En brist i relationen mellan det som händer i olika skikt av mig. Därför är det intressant att börja teckna.

Det är nog den disciplinen jag behöver arbeta med just nu. Att få en fungerande relation mellan tanke, känsla och handling. Så kan jag beskriva mina intentioner i arbetet med att teckna mina förfäders porträtt. Alldeles strålande!

Det är verkligen det här som är mitt nya År.

Inga kommentarer: