fredag 6 juni 2008

Vanligt vatten är bästa hudvården

En gång berättade en vännina som jobbade i hälsokostaffär om ett besök av en försäljare i butiken. Det handlade om hudvårdsprodukter och under samtalet frågade försäljaren, så där som den kan, för att hitta en samtalstråd att nysta i.

- Vad använder du för hudvårdsmedel, du som har så vacker hy?

Såklart var frågan en inledning till diskussion om vilka produkter som är bäst och om hon skulle vilja byta, eller testa gratis ett tag. men min vänninas svar var ganska avkylande:

- Vanligt vatten och tvål någon gång ibland.

Det är vad jag skulle rekommendera den som har hudbesvär att pröva. Jag hade klåda i underlivet, som var efterhängsen och motstod mina svampmedel. Men när jag drog mig till minnes den här historien fann jag nyckeln till befrielse. En behandling med svampdödare, kombinerat med att undvika tvål gjorde susen.

Inga kommentarer: