fredag 21 november 2008

gröna ögon gråter blod

"Break the pact", she said. "For the glory of God. For love. And for victory."
The Valcyries s. 113

Jag målade en bild igår och klistrade in ett par gröna löv som jag tiggde av Eva L. Eftersom jag satte fast det första med röd akrylfärg och smetade ut det som blev över kom det att se ut som ett grönt öga som grät blod. Så jag gjorde likadant på det andra lövet och skrev texten: gråter blod. Jag ska kalla bilden Valkyrians tårar...

Just nu läser jag en bok av Paolo Coelho som heter The Valcyries. Jag har fått låna den av Gúnilla och just där det är som mest spännande har någon skrivit med kulspets ...gröna ögon...

Jag får rysningar i hela kroppen av sådana tillfälligheter. Nåväl, jag beslöt mig för att googla på frasen "gråter blod" och fann slutligen historien om Jungfru Maria i Sacramento som gråter blod som lades upp på CBS webb-nyheter 2005.

Inga kommentarer: