måndag 14 april 2008

Assisibilder Online


Jag har lagt ut 600 bilder från Assisi, som jag knäppte på en resa 2007 med församlingen i Örbyhus. Katalogen är ett expriment med olika sätt att skapa teman i bildserier. Den kronologiska sorteringen följer mig i mina promenader. Andra teman är kyrkobyggnader och portar. Jag har byggt katalogen utan tabeller, men inte testat den i Explorer ännu. Jag tycker att Opera är den webbläsare som passar bäst för den som är intresserad av bilder, eftersom den förstorar både bild och text till skillnad från Firefox och Explorer. Bilden föreställer S. Francesco med övre kyrkan och under den hela komplexet av kringbyggnader. Bilden är tagen från slätten så att S. Francesco framstår i relation till den västra delen av staden på berget.

1 kommentar:

Filosofia sa...

Hej Kurt :-) Vad kul att du delar med dig här..har inte hunnit titta igenom alla dina vackra bilder än..men hann se ett olivträd..som jag uppfattade som rimfrost...märkligt vad man kan lura ögat, man tror att man verkligen sett någonting, men hjärnan tolkar bilder efter vad den sett tidigare...det är mycket av den anledningen som jag inte tar till mig så mycket av uppenbarelseboken...vilka ju är syner tolkade av en mänsklig hjärna..Vi ses!